Żadne inne medium marketingowe nie może zapewnić tak masowego zasięgu i ukierunkowanego marketingu, jak dystrybucja gazetek reklamowych.
Dodatkowo jest to stosunkowo niedroga metoda na dotarcie do dużej liczby odbiorców, których zachęcamy do zakupu konkretnych produktów, które są aktualnie w obniżonej cenie. Możesz dostarczać ulotki do obszaru docelowego, upewniając się, że produkty, które chcesz zareklamować, są przedstawiane bezpośrednio do właściwych odbiorców. Jest to opłacalny sposób na maksymalizację wydajności i zwiększenie sprzedaży.
Gazetki promocyjne to opłacalne i niedrogie rozwiązanie, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Są one przyjemne wizualnie i łatwe do odczytania, a także mogą być kierowane jako forma reklamy na określone grupy demograficzne i obszary. Średnio więcej osób przetrawia dane lepiej w trybie offline niż online, szczególnie jeśli chodzi o osoby starsze i nie korzystające zbyt często z Internetu. Dlatego dobrym sposobem, aby do takich osób dotrzeć, jest dystrybucja gazetek promocyjnych do miejsc zamieszkania potencjalnych konsumentów. Ulotki w formie papierowej są o wiele wygodniejsze do odbioru dla wielu konsumentów niż technologiczne narzędzia marketingowe. Dodatkowo nie zawsze mamy możliwość skorzystania z urządzeń elektronicznych, a do gazetki promocyjnej mamy dostęp zawsze i możemy ją przejrzeć w dogodnym dla nas terminie planując zakupy z wyprzedzeniem. Urządzenie elektroniczne mogą ulec awarii, nie zawsze również mamy dobre połączenie z Internetem, aby swobodnie przejrzeć wszystkie strony z ulotkami, natomiast gazetki promocyjne w formie papierowej możemy mieć zawsze w domu pod ręką. Konsumenci chętnie przeglądają gazetki lidl, ponieważ można tam znaleźć ciekawe promocje na artykuły spożywcze, ale również na kwiaty cięte i doniczkowe, ubrania, buty, zabawki, słodycze czy artykuły przemysłowe i akcesoria oraz dekoracje do wyposażenia domu. Wybierając się do sklepu na zakupy produktów na śniadanie czy obiad, mamy zatem możliwość kupienia sobie czegoś do ubrania, czy prezentu dla bliskiej osoby z okazji imienin, urodzin czy świąt.